Prečo sme rozdali vyše milión žiackych knižiek zadarmo

Autor: Miroslav Tokarčík | 11.10.2018 o 13:03 | (upravené 11.10.2018 o 13:29) Karma článku: 4,57 | Prečítané:  1782x

V Televíznych novinách na Markíze bola odvysielaná reportáž “Reklama v laviciach”, ktorá otvorila tému vhodnosti reklamy v žiackych knižkách. Treba dodať, že išlo o sponzorované žiacke knižky, ktoré školy získavajú úplne zadarmo.

Táto téma sa nás bezprostredne týka. Radi sa totiž priznávame, ba dokonca sme na to hrdí, že sme všetky žiacke knižky zobrazené v tejto reportáži bezplatne dodali základným školám práve my vďaka našim obchodným partnerom. Že nie je reklama ako reklama, to si vysvetlíme v nasledujúcich riadkoch. 

Opäť hlboko do vrecka

Žiacka knižka patrí medzi nevyhnutné školské pomôcky a ako jedna z mála sa používa dennodenne počas celého školského roka. Paradoxne, patrí na predlhý zoznam pomôcok, ktoré nezabezpečuje štát, ale škola alebo rodič z vlastného vrecka. Aj keď sa môže zdať, že obyčajná žiacka knižka nemôže stáť viac ako pár centov (ceny v e-shopoch sa pohybujú od 0,20 do 1,50 eura za kus), pri vyššom náklade - napríklad v prípade plnoorganizovanej, čiže 9-ročníkovej ZŠ s tromi triedami v ročníku a 20 žiakmi v triede - sa účet za žiacke knižky môže vyšplhať aj nad 200 eur. A to už pre žiadnu slovenskú školu nie je zanedbateľný peniaz. O čo ľahšie sa škole gazduje, keď jej s touto nevyhnutnou položkou niekto vypomôže?

Milión a pol

TAKTIK vydavateľstvo je stabilným partnerom základných škôl už takmer desať rokov. Neustále pracujeme na tom, aby sa ponukou kvalitných učebných materiálov a školských pomôcok zvyšovala úroveň výučby na Slovensku i radosť a chuť do práce našich učiteľov. Je naším záujmom i povinnosťou vnímať problémy škôl i domácností a uľahčiť im často neľahkú finančnú situáciu. Spojili sme sily s rovnako “naladenými” partnermi a už päť rokov sa hrdíme projektom bezplatných žiackych knižiek.

V spolupráci so spoločensky zodpovednými firmami z oblasti veľkoobchodu, farmaceutiky či telekomunikácií každoročne navrhneme, vytlačíme, rozvezieme a rozdáme základným školám na celom Slovensku tisícky dizajnových žiackych knižiek (tento rok ich bolo vyše 270 000). Počas piatich rokov sme ich rozdali vyše 1,5 milióna a ušetrili školám a rodičom spolu desaťtisíce eur.

Usilujeme sa, aby sa žiacka knižka nestala len spotrebným materiálom, ale predovšetkým vizitkou žiaka a funkčnou pomôckou s hodnotným obsahom (za známky už neručíme :)). Tak, ako sa každoročne mení dizajn žiackej knižky, mení sa aj jej “príbeh”.

Témy, o ktorých sa nehovorí

Obavy z neprimeraného množstva reklamy a krikľavých sloganov v tomto prípade vôbec nie sú na mieste. Nie je na ne totiž priestor - žiacke knižky navrhujeme s dôrazom na málo diskutované témy, s ktorými sa žiaci stretávajú v škole či svojom okolí. Vysvetľujeme, ako sa starať o svoje zdravie, prispievať k zlepšeniu životného prostredia či ako sa vyhnúť nástrahám kyberšikany. Aj “obyčajná” žiacka knižka tak môže niesť dôležité posolstvo a svojho majiteľa aj čo-to naučiť.

Zopár otáznikov

Ak sa zamýšľate nad vhodnosťou reklamného obsahu v školských pomôckach, skúste sa na to pozrieť aj z druhej strany.

Dnešný trh funguje na princípe nekonečnej ponuky, ale obmedzeného dopytu. Agresívny predajný marketing je už neefektívny. Ak si chce spoločnosť získať pozornosť a uznanie zákazníka, musí s ním otvorene komunikovať a zastávať jednoznačné hodnoty. Mali by sme teda obľúbenému obchodnému reťazcu, drogérii či kaviarni vyčítať, ak nás namiesto otravnej reklamy informuje o svojej spoločenskej zodpovednosti? Napríklad o príspevku na bezplatné žiacke knižky pre tisícky detí? Ak riešime rovnaké problémy, budujeme si vzájomné vzťahy. A to je hodnota, ktorá sa nedá vyčísliť výškami predajov a ziskov.

Všetci za jedno

Suma sumárum, ak ťaháme za jeden povraz a máme spoločný cieľ...

a) pomáhať nášmu školstvu,

b) šetriť rozpočty škôl a rodičov,

c) upozorňovať žiakov na závažné témy neagresívnou formou, ktorej rozumejú,

d) byť spoločensky zodpovednou firmou,

...môžeme spoločne dosiahnuť veľké výsledky. Navyše, takáto spolupráca prináša pozitíva všetkým zúčastneným stranám - školy ročne ušetria stovky eur, rodičia nemusia šomrať, že majú dodatočné výdavky, žiaci sa tešia z pekných žiackych knižiek a sponzori dostali šancu ukázať svoje “ľudské tváre”.

Dennodenne nás atakuje množstvo nepodstatných a často nevyžiadaných informácií zo života iných. Buďme teda veľkorysí, ak nám chce niekto oznámiť, že vykonal čosi dobré. Hoci aj logom v žiackej knižke. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ANALÝZA MATÚŠA KRČMÁRIKA

Macron spravil, čo mohol. Zastaví protesty? Takú moc nemá ani on

S extrémistami sa nevyjednáva.

Stĺpček Petra Schutza

Zmenky sú nádejný kandidát, aby sa aspoň jedna z káuz Kočnera stáčala do koncovky

Podozrenia sa zlietavajú ako mäsiarky.


Už ste čítali?